Webbinarium: Oatly

Webbinarium: Oatly

Fredag, 30 oktober 2020 klockan 11:45

Webbinarium på Zoom

Oatly har fått mycket uppmärksamhet för sin värderingsdrivna kommunikation som har fokus på att vi alla måste ställa om till en mer hållbar livsmedelsproduktion och konsumtion. Deras kommunikation har fått både ris och ros och de har en stämningsansökan i ryggsäcken i det så kallade "mjölkkriget". Så hur tänker de?

Under det här lunchwebbinariet hör vi Linda Nordgren, kommunikationschef på Oatly berätta om deras värderingsdrivna kommunikation; vad de står för, hur det ger sitt uttryck i kommunikationen och vad det fått för effekter.

"Vi vill skapa en rörelse och förändring gör ont. Du får räkna med att få skit när du sticker ut, men då får du också stå upp för det och inte backa. Vår avsikt är inte att tillfredsställa alla", säger hon.

Vi får även höra om arbetet bakom, hur de är organiserade och hur de arbetar med deras kommunikation. Och det är inte som många andra globala företag. Exempelvis saknar de helt en marknadsavdelning och mätning till förmån till vad de menar är mer relationsbyggande kommunikation.

"Tröskeln att höra av sig till ett företag är ganska hög. Så när någon väl gör det så ska man vårda den", säger Linda Nordgren.

Webbinaret är kostnadsfritt, men det är obligatorisk anmälan för samtliga. Anmäl dig via länken. En bokningsbekräftelse och anslutningsinformation skickas till din angivna e-postadress efter anmälan.

Vi öppnar inloggningen 11.45, men presentationen börjar 12.00. Logga gärna in i tid så att du inte missar något på grund av teknikstrul. Kontakta oss gärna på Facebook om du har problem med anslutningen till mötet.

Varmt välkommen!

Bokningstyp Antal Pris / Antal

Medlem

Partner medlem

Icke medlem

Gästkort