event-cover-image

Webbinarium: House of Lola

Fredag, 4 december 2020 klockan 11:45

Webbinarium på Zoom

När Finland, som står för halva företagets marknad, införde starka restriktioner för sociala kontakter tvingades det flerfaldigt Gasellprisade klädföretaget House of Lola från Uppsala, tänka om. Särskilt eftersom 85 procent av försäljningen då skedde via homeparties i kundernas vardagsrum.

House of Lola agerade, införde digitala visningar och liveshopping. I dag står de starkare med fler försäljningskanaler och en närmare dialog med sina säljare.

- Vi hade nog tagit oss till en starkare digital närvaro, men inte lika snabbt om det inte vore för corona, säger Anna Eklund, en av grundarna till klädmärket.

Tillsammans med Elin Eldh Rinaldo, marknadsansvarig, delar hon under detta lunchwebbinarium med sig av lärdomar, tips och lite framtidsspaningar för handeln.

- I många avseenden har vi nog drömkunden, de är lojala och nästan sparar inför nästa kollektion. Så vår utmaning var att nå utanför den kretsen. Det har vi kunnat göra nu, och jag tror att vi kommer att hitta fler sätt att sälja och möta kunder framöver, säger Anna Eklund.

Webbinariet genomförs via Zoom och är kostnadsfritt, med obligatorisk anmälan för samtliga. Anmäl dig via länken. En bokningsbekräftelse och anslutningsinformation skickas till din angivna e-postadress efter anmälan.

Vi öppnar inloggningen 11.45 och startar presentationen klockan 12.00. Logga gärna in i tid så att du inte missar något på grund av teknikstrul. Kontakta oss gärna på Facebook om du har problem med anslutningen till mötet.

Varmt välkommen!

Bokningstyp Antal Pris / Antal