Utbildning i skrivteknik och kundbemötande i Malmö!

Utbildning i skrivteknik och kundbemötande i Malmö!

Torsdag, 10 september 2020 klockan 08:30

Folk Mat & Möten, Olof Palmes plats 1, Malmö

Under hösten 2020 erbjuder vi kursen gratis samt digitalt!

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.

Agenda: Trender och verktyg på tre timmar

08.30 - Vi hälsar välkomna med frukost.
08.45 - Skriva effektivt: Nå rätt effekter, hos rätt läsare.

  • Skriv så att texten uppnår alla delar av kundtjänstens uppdrag: svara på frågan, bygg relationen till kunden och vinn nya kunder.
  • Använd en tydlig och effektiv textstruktur, som fungerar i många situationer.
  • Skriv övertygande: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende.

10.00 - Bensträckare. Ta en kopp kaffe till.
10.15 - Skriva rätt: Använd rätt ton och rätt språk.

  • Skriv innehållsrika rubriker som leder varje läsare till rätt svar.
  • Svara personligt till frågeställaren, men så att svaret kan hjälpa många fler.
  • Välj rätt ord: se upp för era interna ord, välj ord som ger det intryck ni vill ge.

11.30 - Vi avslutar. Stanna ändå gärna kvar en stund. Du kan ställa frågor till Anna Hass, eller diskutera era utmaningar med oss på Kundo.

För vem passar utbildningen?

För dig som arbetar dagligen i kundservice och uttrycker dig i skrift.

Vi bjuder såklart på frukost för dig som närvarar på plats! ☕️

Bokningstyp Antal Pris / Antal

Jag deltar digitalt

Jag deltar på plats