SEB: Så driver data förändring av arbetssätt

Fredag, 26 oktober 2018 klockan 07:30

Uppsala Konsert & Kongress, Vaksala torg 1, UPPSALA

PR, marknadsföring, kommunikation, innehållsmarknadsföring, kundtjänst och sociala medier flyter alltmer samman. För att utveckla sitt löfte om kundservice i världsklass har SEB därför förändrat delar av sitt arbetssätt för att fortsätta vara relevanta och kundnära, inte minst i sociala medier. Nyligen har man inrättat ett ”data insights” rum, i syfte att ännu närmare följa och agera på kundbeteenden, skapa omvärldsbevakning i realtid och förbättra innehållsplanering på både lång och kort sikt.

Om Nicklas:
Nicklas Mattsson är Head of News Desk på SEB:s koncernmarknads- och kommunikationsavdelning, sedan ett och ett halvt år tillbaka. Han har en bakgrund som journalist och chefredaktör sedan 1988, och har jobbat med opinionsbildning med hjälp av innehåll i betalda, ägda, förvärvade och egna kanaler i många år. Dessutom är han far till sju barn.

Varmt välkomna!

Bokningstyp Pris Antal

Medlem

0,00 SEK

Partner medlem

0,00 SEK

Icke medlem

200,00 SEK

inkl. moms 25%

Gästkort

0,00 SEK

Alla priser inklusive moms