event-cover-image
Kurs i skrivteknik och kundbemötande

Kurs i skrivteknik och kundbemötande

Fredag, 12 mars 2021 klockan 09:00

Digitalt, Länk och övrig information skickas ut på eftermiddagen dagen innan kursen.

Under 2021 erbjuder vi våra kunder 5 platser/företag på årets kurser helt kostnadsfritt. Vill fler av er gå? Kostnaden för kunder till Kundo är 2500kr/pp (ej kund 2900kr/pp).

Varmt välkommen på Kundos populära kurs i skrivteknik och kundbemötande med språkexperten Anna Hass! 

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.

Agenda: Trender och verktyg på tre timmar

09.00 - Vi hälsar välkomna!
09.15 - Skriva effektivt: Nå rätt effekter, hos rätt läsare.

  • Skriv så att texten uppnår alla delar av kundtjänstens uppdrag: svara på frågan, bygg relationen till kunden och vinn nya kunder.
  • Använd en tydlig och effektiv textstruktur, som fungerar i många situationer.
  • Skriv övertygande: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende.
  • Skriva rätt: Använd rätt ton och rätt språk.
  • Skriv innehållsrika rubriker som leder varje läsare till rätt svar.
  • Svara personligt till frågeställaren, men så att svaret kan hjälpa många fler.
  • Välj rätt ord: se upp för era interna ord, välj ord som ger det intryck ni vill ge.

11.30 - Vi avslutar. Stanna ändå gärna kvar en stund. Du kan ställa frågor till Anna Hass, eller diskutera era utmaningar med oss på Kundo.

För vem passar utbildningen?

För dig som arbetar dagligen i kundservice och uttrycker dig i skrift.

Bokningstyp Pris Antal Pris / Antal

0,00 SEK

2500,00 SEK

exkl. moms 25%

2900,00 SEK

exkl. moms 25%