Framtidens butiksformat – Förenar fysiskt och digitalt

Torsdag, 7 december 2017 klockan 07:30

HUI Research, Drottninggatan 56, Göteborg

Konsumentbeteendet förändras snabbt av den växande omnikanalhandeln där det är av allra största vikt att hitta rätt balans och kombination av fysiska och digitala kontaktytor. Detta tvingar handeln att tänka om och hitta nya format för att nå ut med sitt erbjudande till kunderna.

Torsdagen den 7 december 2017 07:30 – 09:00
HUI Research, Handelsrådet och Centre for Retailing vid Göteborgs universitet bjuder in till frukostseminarium den 7 december i Göteborg. Docent Jens Hultman berättar om sin forskning avseende utvecklingen av nya butiksformat. Michael O’Rourke, Manager Physical Touchpoints inom IKEA globalt, kommenterar utifrån ett näringslivsperspektiv.

I takt med att handeln rustar för att kunna möta kunden i nya kanaler experimenterar stora detaljhandelskedjor som IKEA – där den fysiska butiken sedan starten varit en helt avgörande komponent i en mycket lyckad affärsmodell – nu med nya format. Utvecklingen har bara börjat, och det handlar bland annat om att hitta fungerande kombinationer av fysisk och digital kontaktyta mot kund. Michael O’Rourke och Jens Hultman kommer utifrån sina respektive perspektiv som praktiker och forskare att tala om drivkrafter, utmaningar och förväntningar rörande formatutveckling.

Jens Hultman är docent vid Centrum för Handelsforskning, Lunds universitet. Michael O’Rourke är Manager för Physical Touchpoints, IKEA Concept Business Unit.

Föredraget kommer att hållas på engelska.

Tid och plats:
Torsdagen den 7 december kl. 07:30-09:00 (en lättare frukost serveras från kl. 07:30, seminariet börjar kl. 08:00). Drottninggatan 56 (Svensk Handels lokaler), Göteborg.

Anmälan sker senast den 5 december.

Frågor om seminariet besvaras av:
Johan Larsson, HUI Research
08-762 72 87

Andreas Hedlund, Handelsrådet
010-471 86 46

Välkommen!

 

Bokningstyp Antal

Frukostseminarium

Kostnadsfritt
Fullbokat