event-cover-image
Butiken som mötesplats – en central konkurrensfördel i en digitaliserad värld

Butiken som mötesplats – en central konkurrensfördel i en digitaliserad värld

Fredag, 29 januari 2021 klockan 08:30

Webbinarium via Zoom

Vad krävs för att butiker ska fungera som sociala mötesplatser och skapa värde för såväl besökare och butiksinnehavare som lokalsamhället?

Hör Karin M Ekström, professor vid Högskolan i Borås, prata om vilken roll butiken har som social mötesplats i olika delar av landet, och vilken samhällsnytta en butiksetablering kan få utanför storstäderna. På seminariet deltar även Anki Hedebrant, delägare i familjeföretaget Albert Thun.

Webbinarium fredagen den 29 januari

Handelsrådet och HUI bjuder in till ett direktsänt webbinarium med Karin M Ekström på temat ”Butiken som mötesplats”.

Webbinariet genomförs digitalt via Zoom, en lyssningslänk kommer att skickas ut två dagar innan. Det finns möjlighet att ställa frågor under sändningen.

På webbinariet berättar Karin M Ekström om ett forskningsprojekt som genomförts i Eslöv, Ullared och Vingåker. I projektet undersöktes förutsättningarna för att utveckla butikens roll som social mötesplats och identifiera utmaningar, hinder och framgångsfaktorer. Efter Karins presentation berättar Anki Hedebrant, delägare i familjeföretaget Albert Thun, om sin syn på att driva destinationshandel på landsbygden.

Karin M Ekström är professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Högskolan i Borås. Hennes forskning är inriktad mot konsumentbeteende och konsumtionskultur med fokus på bland annat konsumtionens mening(ar), hållbar konsumtion, familjekonsumtion och konsumentsocialisation.

Datum: fredagen 29 januari.
Tid: 08.30-09.30, webbinariet börjar kl. 08.30.
Plats: Digitalt via Zoom.

Anmälan sker senast den 27 januari.

Välkommen!

Bokningstyp Antal Pris / Antal
Det går inte längre att göra bokningar till eventet